Episode 8 - ALONE



Jag och Elena dansade mot varnadra.  Våra armar var på varandras axlar och vi rörde oss i takten med musiken. Några kom in puttandes i oss, så vi flyttade oss lite åt sidan.
Vi började dansade enskilt , vi båda var galna.  Elena stod med en flaska sprit i handen och släppte loss till musiken, då jag kände någon krocka in i min kropp, omedvetet.
__________________________

Jag vände mig om hastigt. Såg ingen där. Alla bara dansade helt vilt och alla stod i en röra. Kanske var den som krokade in i mig var en olyckshändelse. 
Jag släppte det och fortsatte att dansa.  
Efter vart på dansgolvet ett tag så vart man rätt utmattad.
Så jag gick och satte mig vid en barstol som stod vid baren. Elena syndes inte till längre. Vart hade alla tagit vägen? 
Jag beslöt mig för att gå ut och ta lite luft. Det var så något otroligt varmt inne där alla var. Och hela lokalen stank rök och alkohol. Så det var skönt att få komma ut. 
Jag öppnade den tröga dörren för att komma ut i den mörka och dimmiga , sena kvällen.
Där stod jag ett tag. 
Plötsligt började min mobil pipa till. Jag tog upp den ur min lilla väska som jag hade och läste på displayen att jag hade fått ett sms , okänt nummer. 
" jag är nedanför nattklubben i backen , vid skogen. Kom hit ,  behöver prata med dig xoxo E" 

Jag bara stirrade på sms:et. Vem var det ifrån? Stod E: et för Elena eller vad betydde det? Och varför skulle hon skicka på okänt nummer... 
Jag tittade mig om. Inga var ute förutom två tjejer som var helt packade och stod och rökte. Dimman gjorde det svårt att se. Men jag beslöt mig att gå dit sms:et löd. Elena syndes ändå inte till så de som stod i sms:et var säkert från henne. Jag chansade och började gå. 
Alkoholen gjorde det lite svårt att gå. Det var snurrigt i huvudet och benen gick åt höger håll fast man tänkte åt vänster. Backen var rätt så brant eftersom nattklubben låg uppe på en höjd. De flesta tog nog taxi hit.
Jag började närma mig skogen och slutet av backen. 
Jag tog en suck och började gorma och skrika alla möjliga ord.
"HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ" skrek jag vilt.
Fick inget svar tillbaka. 
Jag vinglade fram mot en stor sten som stod vid början av skogen. 
" Eleeeennnna är du hä.." 

Kallt, blött, rått. Marken, vad gjorde jag här? Mitt huvud dunkade något fruktansvärt. Jag försökte öppna mina ögon men det enda jag såg var en suddig bild av ett stort killgäng emot mig. 

__________________________
Dun dun duuuuuun! Är igång igen! 
Har lite ideér tills framöver. 
Men vad tycker ni? Kommentera sötisar !  ( kort vet ) :D



Kommentarer
Postat av: Ebbaa

Länkbyte?

Svar: Okej visst! Mejla mig på [email protected]
Elin Ek

2013-09-11 @ 16:54:13
URL: http://biebzstoryy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0