Episode 5 - I come with you

 

 

 

Alla stirrade fortfarnade på mig som låg på golvet som ett freak. Elena hjälpte mig upp på fötter igen. Nu blev det ännu pinsammare eftersom jag insåg att de fanns en skylt brevid där jag rammlade. " OBS! HALT GOLV!"
Några började skratta , några såg ut som att jag var helt blind och inte såg den lysande gula skylten som stod där. Att jag var ny i skolan gjorde inte saken bättre precis. Jag ställde mig upp och rätade till håret och drog med Elena till toaletterna. Många skrattade när jag fick förbi, lossades hosta och sa fail. Eftersom jag är en självsäker tjej så brydde jag mig inte särskilt mycket. " Ey du, blöting! Duschade du med kläderna på imorse eller? " Hörde jag någon röst ropa bakom mig.
Jag gav ifrån mig en suck, och gick min väg.
Elena och jag var strax vid toaletterna när vi ser några längre fram och stå och hånglar med varandra mot skåpen. Vi kollade på varanandra och gav varandra ett litet fniss. Killen som stod mot tjejen som stod mot skåpet kollade upp mot oss.
Serisöst...?
__________________________________________________________________________________

Justin började flina mot mig som ingenting hade hänt. " Tjao Bella! " Ropade han åt mig och hans händer flög upp i luften.
Jag himlade med ögonen och fortsätte mot toaletterna.

När vi väl kom in på damtoaletterna så ställde jag och Elena oss framför spegeln och bara stod där och stirra. " Vafan var de där då?" Sade jag med en dryg röst. Inte för jag brydde mig om Justin hånglade med någon annan men jag tänkte lite på det Elena sa om honom. Att han kan utnyttja tjejer och så. Justin var tydligen ingen blyg kille precis. Han kunde visst bara gå fram till vilken tjej han själv ville ha och börja hångla sönder. Utsidan på justin , alltså utseéndet var nog allas drömkille. Jag menar, han ser ju inte dålig ut precis. 

 

" Ja du, inte precis första gången man ser Justin med någon tjej i korridorerna." Sade Elena säkert.
Jag trodde henne. Egentligen, varför brydde jag mig ens? Jag är inte så nära vän med honom precis så jag ska veta allt precis. Vi har bara träffats några gånger och så. Visst, han är ju en sjukt rolig person och så men jag känner inte honom på det sättet. Ändå var det något som lockade mig till honom. Något i hans personlighet. Inte det utnyttjande-personligheten utan det var något annat. Något jag inte kom på just nu.

 

Jag hade torkat mig med lite papper på de blöta byxorna men pappret sög knappast upp något vatten. Sämst. Det var nu bara 1 minut tills första lektionen började. Både jag och Elena rusade ut från toaletterna och chekade bara schemat för att kolal vilken lektionsal vi skulle vara i osv. Tydligen hade vi matte. Verkligen inget ämne jag gillar. När vi kom in i lektionsalen med matteböcker och matrial så satt de flesta redan och jobbade tyst och lungt. Vi satte oss på våra platser och öppnade böcker och började jobba. Plötsligt så började någon klaga , skrika och gorma. Såklart var det Justin. " EYYYY, fattar ju fan ingenting! Kan någon hjälpa mig eller!?"
Våran matte lärare suckade och gick lungt mot Justin. Tydligen verkade det inte som att det var första gången Justin hade klagat över något. Resten av eleverna satt för det mesta tysta och jobbade. Inte brydde sig så mycket om Justin. Själv tyckte jag att det var lite kul när någon vågade bjuda på sig och liksom inte vara som alla andra , alltså lunga och allmänt tråkiga. Jag började små skratta för mig själv när jag såg hur Justin verkligen försökte räkna ut ett tal men verkligen inte fattade någonting. Det var gulligt på något sätt. 

 

Jag och Elena gjorde varandra sällskap till matsalen. Fisk var dagens måltid i skolan. Kunde det bli sämre? Fisk är det värsta jag vet. Alltså sjävla tanken gjorde mig illamående. Att liksom en slämmig äcklig fisk har simmat runt i ett smutsigt  hav och nu ska man äta den? Nej fy. 

Matsalen var ganska full när vi kom in dit. Jag tänkte på det som hade tidigare hänt idag. När jag halkade på det hala golvet ute i cafeterian. Usch vad pinsamt det var. Till och med nu så tittade några och viskade.

Något sådant hörde man lite överallt. " Åh kolla, de var hon som halkade och blev sjukt blöt... euw.."

Eftersom jag är en självsäker tjej , oftast, så orkade jag inte bry mig. Jag vet att dom bara har inget bättre för sig och bara slänger skit på varnadra. Inget för mig tack. 

Fisken smakade helt ärligt talat skit. Sörig och allmänt spyfärdig. Väntade på att Elena skulle äta upp sin macka när Justin dök upp mot mig. " Hej Bella!"

Jag kollade in i hans hazzelbruna ögon och log." Tja Justin. " 

Tumblr_mapuk0jhix1r7n8ca_large_large

" Jag är ledsen för detta som du såg imorse. Du vet när du antagligen var påväg mot toaletterna och det..." 

" Asså Justin , seriöst. Det gör ingenting. Vi är ju bara vänner, ellerhur?" 

" Ja. Men det kändes konstigt bara när du dök upp där och jag och Pauline stod där och ja , du vet."

Jag nickade."Jag vet, men det är lungt."

Justin gav ifrån sig ett litet leende och gick iväg med sitt lilla killgäng. Känner inte alla i klassen, än. 

 

Elena hade ätit upp sin macka och vi lämnade matsalen. 

 

Efter skolan så hade Justin frågat på lunch rasten om vi skulle göra någonting idag igen. Jag hade accepterat ja, så just nu väntade jag vid mitt skåp. Vi hade slutat för ca. 7 minuter sedan. Faktiskt vet jag inte vart Justin tog vägen. Vi slutade ju samtidigt. Jag vände mig om och rensade upp lite i mitt skåp som hade blivit hur stökigt på bara dessa få dagar jag vart i denna skola. Papper exakt överallt! Ärligt talat var jag ganska lat... 

 

Några händer dök upp framför mina ögon så jag inte såg någonting. " Gissa vem..." 

" Gud Justin vad du är dålig... Jag fattar väl att det är du. " Sade jag och vände mig om. Japp, det var Justin.

Han skrattade. Underbart skratt hade han, verkligen. Vi bestämde oss för att vi skulle hem till Justin. 

Vi gick till skolparkeringen med några blickar på oss. Som vanligt brydde jag mig inte. För den delen inte Justin häller. Det var skönt att han inte är någon som inte bryr och stör sig på varenda litet fel man gör. Alltså liksom likt mig. 

Vi hoppade in i hans röda ferarri. Första tecknet på att han var rik. Wow, var det verkligen Justins?

Tysta, satt vi i bilen påväg hem till Justin. Det var pågränsen till pinsam tystnad men musiken från radion var hög. Så att vi satt tysta gjorde ingenting.

Jag började nynna på en låt som jag inte har hört på länge som spelades på radion. Det var låten Firework med Katy Perry. Jag älskade denna låt förr, men har blivit lite bort glömt långt bak i mitt huvud. Jag skruvade upp musiken till betydligt högre än vad det var innan.

"... 'Cause baby, you're a firework , come on, show 'em what you're worth..." Sjöng jag smått falskt.

Jag kände att Justin satt och höll för skratt när jag satt och sjöng. 

" Men vaaaaaad! " Skrattade jag men sa det som att ingenting hade hänt.

Justin koncentrerade sig på vägen eftersom det var ju han som körde. " Du är jätte duktig på att sjunga , Bella! " 

Jag visste att han ljög. Jag sjunger falskt, och det vet jag. " Ärligt Justin, jag suger. "

Han skadade på huvudet. " Nepp, faktiskt inte!" 

Suck efter suck lämnade min strupe och jag koncentrerade mig istället också på vägen. 

Vi körde upp på Justins infart. Wow, huset var enormt och sjukt fint! Jag tog min väska och klev ur den super fina, blanka bilen. Justin låste bilen och gick mot ytterdörren. Jag följde ivrigt efter. Han öppnade dörren och jag höll på att tappa hakan när jag kom in i hans hus...

 

____________________________________________________________________________________________

 

Ni fick ett långt nu för att jag inte hade skrivit på länge. Men har MÅNGA planer och händelser som kommer komma. 

Men tycker ni är dåliga på att kommentera. Visst, kommentererna visar ju att det jag gjorde var bra och så. Men tycker det är kul med gulliga små komentarer. Men tycker detta är super kul så tänker fortsätta ovansätt vad.

 

Kraaaaam! ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: sofia

Jäätte bra skrivet Elin! Det är jätte kul att läsa nu för jag blir mer sugen och det blir bara spänande och spänande för varje gång! Längtar till nästa del! Du är super duktig! Puss

2013-03-23 @ 17:29:14
URL: http://sofiarotander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0