Episode 4 - Embarrassing ...

 

Efter allt bus gick vi upp från vattnet och satte oss på stranden och bara njöt av slutet av solnedgången. Klockan hade redan blivit halv nio, men eftersom det är i början av Juni och snart sommarlov så var det ljus sent på kvällen. Tiffany satt och gjorde sandslott och inte precis " saknat " oss menans vi badade. Min upptattning av Justin hade helt ändrats av den jag hade från början. Justin var ju inte alls pervers. Inte mot mig iallafall. Allt kändes äkta. Vi var vänner och hade as kul tillsammans.

______________________________________________________________________________________________

När jag hade kommit hem från stranden var klockan ca. 21.00. Pappa hade undrat var jag hade varit, jag hade bara sagt att jag hade vart i parken med en från min nya klass. Jag gick upp på mitt rum och satte på lite musik på spotify . Sedan gick jag in till mitt egna badrum som jag hade i mitt rum och kastade av mig mina sandiga kläder och hoppade in i den varma duschen. Där tvättade jag håret och balsamerade det sedan. Vattnet rann ner från min nakna varma kropp. Dropparna var som små genomskinliga kristallkulor. Jag duschade ur balsamet och gick ut ur duschen, vevade runt en handduk om min kropp och gick ut ur badrummet. Håret fick självtorka. Jag satte mig på sängen och tog på mig nya , rena underkläder, ett par mjukisbyxor och en stor svart tröja. Plötsligt kände jag att något började vibbrera under mig. Jag hade tydligen suttit mig på min mobilen när jag skulle sätta på mig kläderna.
Elena ringde. " Tjänaaaa, hände något speciellt på stranden då.. ?

Jag log för mig själv. " Vi badade..."


Innan jag hann säga hela meningen så avbröt hon mig. " BADADE!?"
" Ja, fast asså jag började kittla honom och fick panik så sprang mot vattnet och..."
" OMG Bella!"
" Asså de är inget seriöst, vi är ENSAST vänner. Och känner knappt honom, men han är sjukt rolig!"
En liten suck hördes från andra sidan luren. " Aja, ni bör lära känna varnadra.. Men måste lägga på nu. Ses imorgon Bella!"
Vi la på och jag kastade mig bakåt i sängen så jag hamnade på rygg. Jag tog ett djupt andertag och släckte lampan på sängbordet och sommnade.

DAGEN EFTER:

 

"Pappa nu går jag! " Skrek jag och tog ett kliv mot dörren.
Pappa kom ut till hallen och nickade." Gör det, ring om du behöver skjuss efter skolan."
Därefter så lämnade jag huset och gick mot skolan. Åkte bara buss första dagen för att de var något med busstiderna. Visste faktistkt inte varför jag åkte buss igår, utan jag bara fick nå busskort av pappa igår som jag får utnyttja när jag vill.


" jag är påväg, är på skolan om 5, xoxo B"


Sms:et skickades till Elena som antagligen redan var på skolan. De känndes så skönt att ha nån vid sin sida i skolan eftersom jag inte har gått där så länge. Visst, jag är en kaxig liten bitch men jag kan också vara blyg ibland.
När jag var framme vid skolan så sökte mina ögon efter Elena. Hon verkade inte vara på skolgården så jag gick in till skolkoridorerna vid entrén. Då hittade jag henne direkt. Hon stod vid henne skåp och la in massor med papper och skoljobb.

 

" Here I am girl. " Sa jag lite fånigt.
Hon kollade upp och smällde igen skåpet. " Tja bruden. "
Jag lämnade ifrån mig ett skratt. Första lektionen började inte förän 15 minuter så vi gick till cafeterian. Där satt nog ungefär halva skolan. Cafeterian var stor , men som var avdelad till matsalen också. Jag hade inte sett Justin något än, han kanske dyker upp sen?
" Elena kan du ta mi...."
Plötsligt lämnade jag ifrån mig ett skrik och sedan så låg jag på golvet, blöt och med allas blickar på mig. Jag hade slagit i huvudet i golvet eftersom det dunkade i tinningen. Jag blev helt röd i ansiktet och ville bara bort från cafeterian så fort som möjligt. Alla stirrade fortfarnade på mig som låg på golvet som ett freak. Elena hjälpte mig upp på fötter igen. Nu blev det ännu pinsammare eftersom jag insåg att de fanns en skylt brevid där jag rammlade. " OBS! HALT GOLV!"
Några började skratta , några såg ut som att jag var helt blind och inte såg den lysande gula skylten som stod där. Att jag var ny i skolan gjorde inte saken bättre precis. Jag ställde mig upp och rätade till håret och drog med Elena till toaletterna. Många skrattade när jag fick förbi, lossades hosta och sa fail. Eftersom jag är en självsäker tjej så brydde jag mig inte särskilt mycket. 

 

" Ey du, blöting! Duschade du med kläderna på imorse eller? " Hörde jag någon röst ropa bakom mig. 

Tumblr_mj5reebq821rh93ddo1_500_large

Jag gav ifrån mig en suck, och gick min väg. 

Elena och jag var strax vid toaletterna när vi ser några längre fram och stå och hånglar med varandra mot skåpen. Vi kollade på varanandra och gav varandra ett litet fniss. Killen som stod mot tjejen som stod mot skåpet kollade upp mot oss.

Serisöst...?

 

____________________________________________________________________________________________

Dundunduuuuuum...

Badboy..? ;)

Hoppas ni gillade det. Ska börja lite grann på episode 5 nu, så har jag en start. 

 

KOMMENNTTEEERRRRAAA!


Kommentarer
Postat av: Izabella Brodin liljeblom

Riktigt bra :D

2013-03-13 @ 18:17:30
URL: http://izabellabrodin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0