Episode 3 - Alone with him

 
 
 
 
" Så, vad vet du om Justin då Elena?" Sa jag undrande.
Hon kollade upp på mig och la huvud på sne. " Vadårå Bella? Äru lite kär ?" 
Jag skattade. " Hahah, nej.. Men han känns bara speciell på något sätt." 
" Vill inte göra dig besviken eller så Bella , men han kan vara lite pervers ibland."
Jag höjde mitt ena ögonbryn, " pervers...? haha menar du det , på vilket sätt då?" 
" Asså han har många gånger utnjyttjat tjejer, men jag tror att han verkar gilla dig på ett annat sätt Bella. Jag tror han inte utnjyttar dig. "
Jag drog lite i min munjipa. " Äsch, jag vet inte. Ska vi gå ut ? Vi kan gå till parken en sväng och liksom bara chilla... sjukt fint väder idag! " 
Elena nickade. Vi gick ner till hallen och tog på oss en varsin skinjacka och ett par converse. Vi matchade ju varandra! 
Sedan började vi vandra fram i solskenet. Gud , helt underbart väder var det. Solen sken, snart sommarlov, bara några veckor kvar nu! Allt var så skönt! 
Vi var snart vid parken som låg nu framför oss. 
" BELLA! "
Jag vände mig om. Nej...
 
______________________________________________________________________________________________
Det var Justin. Där stod han med en liten flickai handen. Åh, han var helt perfekt när han stod där i solnedgången. Nej Bella, tänk inte så! Han är inte som du tror han är, han är en pervers person, en som man inte kan lita på! 
Ändå så var det något med honom som drog mig till honom, förutom hans otroliga snygghet. Han började vandra fram mot mig och Elena. Jag kollade nervöst på Elena och hon kollade lika nervöst på mig. Vad skulle jag säga efter allt Elena hade sagt om honom?
Justin kollade på oss två och log. " Hej tjejer, vill ni följa med till kiosken och köpa en galss?" 
Ett leende spreds på mina läppar. " Visst, vi har ändå inget speciellt för oss."
" Haha, bra. Jag bjuder." Sa Justin glatt.
Vi båda nickade och gick mot kiosken tillsammans med Justin och den lilla flickan som han hade hållit hand med. 
Justin stannade upp. " Åh, glömde nästan. Detta är min lilla syster Tiffany! "
Både jag och Elena gick fram till henne och hälsade. Hur gullig som hälst! 4-5 år kanske?
När vi kom fram till kiosken så bestälde Justin 1 piggelin åt Tiffany och 2 daimstrutar till mig och Elena och 1 twister till han själv. När vi hade fått våra glassar så började vi gå mot stranden. Solen var precis vid kanten av horisonten långt ut vid havet. Himlen var alldeles rosa och molen var som tunna bomulstussar. Beslutet att flytta hit till New York var helt klart värt det. Men jag saknade fortfarnade alla mina kompisar som jag hade innan jag flyttade. 
Vi gick längst strandkanten och vågorna dånade in mot den gyllengula sanden. Plötsligt vaknade jag upp ur mina egna tankar om hur allt var så underbart genom att Elena sa någonting. 
" ... hem Bella! " 
" Va? Sa någon något? " Sa jag förvirrat. 
" Jag måste hem nu, men du och Justin kan ju ha lite tid tillsammans..." Sa Elena och flinade.
Jag gav henne en sur blick men sa sedan stolt." Elena, Tiffany är här så HELT ensama är vi inte." 
" Jaja, ha det så kul iallafall! Och du... om de händer något, ring mig sen! "Skrattade hon och knuffa mig på axeln. 
En suck lämnade min strupe. Det var ändå ganska skönt att vara ensam men Justin , eller nästan ensam. Skulle ta vara på denna stund, lära känna riktiga HAN. Elena hade gått nu och var redan vid kiosken som låg en bit upp på stranden. 
Jag vände min blick mot Justin som hade gått till lekplatsen med Tiffany som låg några meter ifrån där jag och Elena hade pratat. Jag tog ett djupt andetag och började gå mot lekplatsen. När jag framme så ställde jag mig bakom Justin och började kittla han i magen. Han ryckte till och vek sig ut och in. Skratt efter skratt lämnade våra strupar. Justin var kittlig, check! 
" S..L..UT.AA! " Stammade Justin fram och kämpade för att få i sig luft. 
" Aldrig!"
Justin slängde sig ned på makren och forsatte sin kamp att få mig sluta. Jag satte mig i sanden och fortsatte. Plötsligt så fick han tag på mina armar och höll fast dom.
" Slutar du ..?" Sa Justin allvarligt. 
 Hastigt fick jag fram 5 snabba ord " NEPP, NEVER IN MY LIFE." innan jag slet mig loss och började springa mot vattnet. På ett ben hoppandes fram tog jag av först ena skon , sedan böt jag " hoppben" och kastade av mig den andra skon. Med kläder och allt på slägde jag mig i vattnet och började plaska. Justin var i full fart mot mig och vattnet. 
 
Tumblr_mhfy6osoc81s3fl4go1_500_large
Han bärde upp mig och snurrade runt i en väldig fart. Mina ben flacksade som 2 yra höns. Vi båda skrattade ihjäl oss. 
" JUSTIN SLÄPP MIG!" Skrattade jag fram.
" Nepp, never in my life." Retades han. 
Då började jag kittla han igen. Han röck till och släppte mig på direkten. Vi båda föll i vattnet.
Justin började då skvätta vatten på mig. " Din lilla råtta!" 
" Jaha, är jag en råtta nu också?" Sa jag och lossades att bli sårad.
" Haha, jag bara retas med dig Bella! " 
Jag övergick från min hundvalps min till ett leende på läpprna. 
 
Efter allt bus gick vi upp från vattnet och satte oss på stranden och bara njöt av slutet av solnedgången. Klockan hade redan blivit halv nio, men eftersom det är i början av Juni och snart sommarlov så var det ljus sent på kvällen. Tiffany satt och gjorde sandslott och inte precis " saknat " oss menans vi badade. Min upptattning av Justin hade helt ändrats av den jag hade från början. Justin var ju inte alls pervers. Inte mot mig iallafall. Allt kändes äkta. Vi var vänner och hade as kul tillsammans. 
 
___________________________________________________________________________________________
 
FÖRLÅT! Jag ska skärpa mig. Men har haft ca. 6 läxor denna vecka och haft sjukt mycket att göra. Har också haft ont i huvudet osv... 
 
Men här är ett iallafall. 
Men har en idé. Ofta får jag slut på ideér eller glömmer bort vad jag skulle skriva 
så de blir bara korta. Men om jag gör korta kapitel men ni får ut dom ofta så jämnar det ju
ut sig och ni får fler episoder att läsa. 
Låter de bra? 
 
KOMENTERA!!!!!!

Kommentarer
Postat av: sofia

Det låter bra och du skriver som en "kung" elr drottning.. :S DU är grym elin! Puss och Kram!

2013-03-07 @ 18:02:48
URL: http://sofiarotander.se
Postat av: Brallan

Ja de blir bra med flera och oftare, du e jätte duktig:*

2013-03-07 @ 20:05:03
Postat av: Emma isola

Sjukt duktig du e gumman! <3
Du sköter detta så bra. Men dem två första du
gjort har vart bäst. Ha bara lite mer beskrivningar.
Men annars tycker JAG att du ska fortsätta skriva.
;*

2013-03-07 @ 21:48:42
URL: http://emmaisola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0