Episode 2 - Come over to me?

 
 
Dagen hade gått fort. Hade hängt med Elena hela dagen. Riktigt shysst tjej där! Jag gick ut ur lektionssalen som vi hade haft våran sista lektion i. Gick mot mitt skåp och tog min väska och lite andra saker. När jag skulle stänga igen det så stod Justin där bakom och hade ett leende på läpparna. Vad ville han nudå?
____________________________________________________________________________________________
 
"Vad vill du Justin ? " sa jag tröttsamt.
" Uhhh.. Du vet vad jag heter. " Sa han med glimten i ögat.
" Jupp! De vet jag. Mr Lowoods sa ju ditt namn när vi skulle disikera den där äckliga grodan..." Sa jag självsäkert. 
Jag stängde igen mitt skåp samtidigt som  justin började babblade på allt möjligt. Ärligt talat var jag inte intresserad av vad han babblade om. Kändes bara onödigt.
" Bella ? " frågade justin undrande.
" ... Oj , ja ?" Sa jag och vaknade upp ur mina egna tankar.
" Ska vi göra något nu hemma hos mig ? " 
" Jag måste tyvärr hem! Men vi ses imorgon Justin!" Sa jag. 
Justin nickade och jag gick mot skolentrén. De var för ens då jag upptäckte varför jag hade ljugit för justin om de där att jag skulle hänga med hem till honom. Egentigen så " måste" jag inte hem utan orden bara flög ur mig. Han liknade mitt Ex för mycket , Matt. När jag skulle flytta så ha vi inte något val än att säga hejdå till varandra. Jag saknar han fortfarande.
 När jag kom ut på skolgården så ringde jag upp pappa. Jag bad han hämta mig eftersom jag hade missaT bussen. 
 
Väl hemma så satte jag mig i sängen och tog upp min laptop och började surfa in på b.la Facebook och twitter. Lite tweet's här och där, facebook statusar också. Jag bläddrade igenom massor med statusar som folk hade lagt upp. Jag tänkte efter men sedan gick med klickmusen upp mot " sökarrutan" på facebook. Sedan sökte jag efter namnet "Justin". Eftersom jag inte vissa hans efternamn , ännu, så var de enda jag kunde skriva var Justin. De kom upp olika förslag på personer. Jag letade ett tag bland alla förslag men sedan såg jag en profilbild på han. Jag klickade direkt. De var han. Skulle jag lägga till han som vän? Eller var jag för  "på" då ? Helt plötsligt kände jag mig bara osäker. Tänk så menade han inte de dära med att jag skulle hänga med honom hem till han. Tänk så drev han bara? Efter många tveck så bestämde jag mig att lägga till honom som vän. Han kunde ju bara acceptera nej om han inte orkade med mig. Efter bara någon minut så accepterade han förfrågan. Ett leende spreds på mina läppar. De var något speciellt med honom. Plötsligt hördes fotsteg utanför min dörr. De var antagligen pappa. 
 Pappa öppande dörren och kom in i mitt rum. " Bella gumman , nu är det mat!
Tumblr_mgs8a6vb4f1qduq6ko1_500_large
Jag lämnade min blick från datorn och kollade mot pappa, sedan gav jag han en ' jag kommer' blick.
 Han nickade och gick ut från mitt rum. Jag reste mig upp ur den varma sängen och ställde mig på mina två ben och började gå ner mot köket. 
 De blev körtfärsås och spagetti, inte min favorit men de går att äta. Pappa började fråga massor med saker hur första dagen osv. Jag hade bara sagt att de hade vart bra, för de hade de ju! Förutom grodan... Okej får bara sluta tänka på det. 
När jag hade ätit klart så återvände jag upp på mitt rum. Jag kunde bara inte sluta tänka på Justin, de var något speciellt med honom. Tankarna snurrade runt i huvudet om allt möjligt. Plötsligt började jag tänka på Elena. Undra vad hon gjorde nu? Jag tog upp min iphone och slog hennes nummer som jag hade fått idag i skolan. 
De övergick från singnaler till att hon svarade glatt. " Hey, Elena här"
Jag sprack upp i ett leende. " Hej, de är Bella! Vad händer då?"
" Inget särsikt, dudå?"
" Tänkte fråga om du ville komma över till mig?"
" Jätte gärna! Kommer direkt!"
Vi la på och jag la ifrån mig mobilen och gick ner i köket och poppade ett paket popcorn i mikron. Medans pocornen var i mickron så hällde jag upp 2 glas med saft. Sedan hällde sedan upp de nypopade popcornen i en stor skål och vandrade sedan upp mot mitt rum igen. Tände några ljus och ställde skålen med popcorn på ett bord inne på mitt rum + glasen med saft. Sedan plingade de på ringklockan nere i hallen. Jag sprang ner för trappan och öppnade dörren. Där stod Elena med sin skinjacka och solen sken. De var faktiskt varmt ute! 
Vi båda sprack upp i ett leende och krama om varnadra. " Hey tjejen!" Utbrast Elena. 
Hon tog av sig sin jacka sen gick vi upp mot mitt rum. Vi satte oss i min lilla soffa som fanns på mitt rum och började smaska i oss popcornen. Elena kanske visste något om Justin?
" Så, vad vet du om Justin då Elena?" Sa jag undrande.
Hon kollade upp på mig och la huvud på sne. " Vadårå Bella? Äru lite kär ?" 
Jag skattade. " Hahah, nej.. Men han känns bara speciell på något sätt." 
" Vill inte göra dig besviken eller så Bella , men han kan vara lite pervers ibland."
Jag höjde mitt ena ögonbryn, " pervers...? haha menar du det , på vilket sätt då?" 
" Asså han har många gånger utnjyttjat tjejer, men jag tror att han verkar gilla dig på ett annat sätt Bella. Jag tror han inte utnjyttar dig. "
Jag drog lite i min munjipa. " Äsch, jag vet inte. Ska vi gå ut ? Vi kan gå till parken en sväng och liksom bara chilla... sjukt fint väder idag! " 
Elena nickade. Vi gick ner till hallen och tog på oss en varsin skinjacka och ett par converse. Vi matchade ju varandra! 
Sedan började vi vandra fram i solskenet. Gud , helt underbart väder var det. Solen sken, snart sommarlov, bara några veckor kvar nu! Allt var så skönt! 
Vi var snart vid parken som låg nu framför oss. 
" BELLA! "
Jag vände mig om. Nej...
 
____________________________________________________________________________________________
 
Vem tror ni ropar på bella? Hoppas ni tyckte om kapitlet! 
 
!!!!!KOMENTERA!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag tror det var Justin!! Du borde absolut fortsätta skriva!!

2013-03-01 @ 19:49:51
URL: http://www.noraastenholms.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror det var Justin, SUPER BRA, men skullesu kunna lägga upp ett kapitel varje dag?

Svar: Jag skulle kunna försöka. Men det tar tid att skriva och jag har väldigt mycket jobb i skolan nu , och tyvärr fick jag reda på att de bara ska bli mer. Men kanske varannan dag om jag hinner! Men tack för din fråga iallafall! Ska tänka på det. <3
Elin Ek

2013-03-01 @ 19:58:51
Postat av: Anonym

GUD ELIN !
Skriv mer! Så JÄVLA bra! <33
Om jag ska betygsätta ? Så får du lungt 10!
JEEEEEVLAR VA BRA ASSooooo

2013-03-01 @ 20:22:49
URL: http://emmaisola.se
Postat av: Emma

Asså det var JAG EMMA som skrev kommentaren
Ovan för. Glömde skriva mitt namn....;)

2013-03-01 @ 20:23:57
Postat av: Mrs bieber

OMG as bra ju ! Du ä sjukt duktig och jag kommer verkligen följa denna bloggen!<3

2013-03-04 @ 14:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0