Episode 1 - New start

 
 
Dagen var kommen. Idag skulle jag börja i en ny skola och en ny miljö. Det skulle kännas konstigt men jag visste att detta beslut att flytta till New York var bäst, för pappas skull. Min pappa , Stefan har sökt jobb i flera år nu och inte fått ett ända. Tills nu. 
 
Dörrarna öppnades och jag klev på den stora gula skolbussen och satte mig nästan längst bak i bussen på höger sida. Gav gav mig i från en lång suck. Var inte ett dugg taggad till skola. Verkligen inte. Jag ploppade i mina vita hörlurar i höronen och satte på låten " Let her go" med Passenger. Älskade verkligen den låten. 
Efter ett tag märkte jag att någon satt och stirrade på mig. Jag kände ett obehag i kroppen och försökte vända mig om för att kolla var det var. Jag nästan hoppade till, tappade andan när jag såg hur snygg han var som kollade på mig. Jag gav mig ifrån ett litet smile innan jag satte mig till rätta igen. Jag bara satt där och log för mig själv. Vem var han ? 
Bussen körde in mot skolan och busshållsplatsen. Folk trängde sig fram till dörrarna så jag fick vänta ett tag. När de väl var min tur så ställde jag mig och tog min väska och mina hörlurar som hade ramlat ner på stolsätet brevid mig när jag vände mig om och kollade på killen som hade suttit och kollat på mig , in princip hela vägen. När jag kom ut från bussen så var det livligt på skolan. Det var folk över allt och väldig livat. Denna skola var rena motsattsen mot min förra skola i en liten stad utanför Washington.
Tumblr_lyj33oreys1qgu4o5o1_500_large
Jag vandrade i min ensamhet till reseptionen inne i skolan. Där satt en gammal tant men stort grått hår och glasögon. Hon log vänligt mot mig. 
" Hej jag heter Isabella , kalla mig gärna Bella, och jag ska börja här idag! " Sa jag glatt. 
" Hoppas du trivs här på Newhigh, där är dina nycklar till ditt skåp, ditt schema och penna och ett sudd." Sa tanten och lade fram nycklarna,schemat, pennan och suddet. Jag log. 
Jag gick fram till mitt skåp, som var numret 246. Låste upp det och stoppade in lite egna saker där också. Brevid mig så hörde jag en smäll från ett skåp. Jag tittade dit automatiskt och såg att han som smällde igen sitt skåp var killen som hade stirrat på mig hela vägen i bussen. Förkiktigt kollade jag ner mot golvet. Precis när jag skulle vända mig om så stoppade han mig och la sina händer på mina axlar.
" Skrämde jag dig , isåfall var de vekrligen inte meningen ! " Sa han menande och kollade rakt in i mina ögon. Whow, hans hazzelbruna ögon var helt underbara! Jag flinade och tittade ner i golvet, sedan på han. 
" Nejdå, ville egentligen bara kolla vem de var som hade orsakart smällen." Sa jag och flinade. 
" Okej, bra då ! " Sa han och gick iväg mot lektionssalen, eftersom vi började om bara några minuter. 
Jag kollade efter honom med ett leende på läpparna, vem var han? De var något jag verkligen behövde få reda på. Han var ju ur snygg !
64748_497490323642962_98590331_n_large
 
Jag öppnade mitt skåp igen och kollade på mitt schema som jag hade fått vid reseptionen. NO- salen skulle jag till. Vänta, de var ju de " snygg- killen " gick in i. Jag skrattade för mig själv. Sedan lämnade jag min väska i skåpet och låste igen det. De flesta satt redan i lektionssalen när jag kom in. Allas blickar föll på mig. 
" Här är den nya tjejen som ska börja här idag, vill du presentera dig ?" Frågade den manliga läraren. 
" Nej tack, det orkar jag inte. " Sa jag bitchigt och satte mig på en ledig plats i salen
" Okej... men jag heter iallafall Mr Lowoods, för de som inte vet."
 Platsen jag satte mig vid var alldeles brevid killen jag hade mött på bussen och vid skåpen. Jag gav han en mysisk blick. Hans gav sig ifrån ett leende. 
" Idag ska vi jobba i grupper, vi ska disikera en groda. " Sa Mr Lowoods. 
Mina ögon blev som två stora bowling klot. Fick uppkvälningar så fort han sa det. 
" Följande grupper är..." Han rabblade upp massor grupper innan jag hörde mitt namn.
" Bella är med Elena och Roy." 
Jag nickade och kollade runt i klassrummet. Det kom fram en kille och en tjej till mig, antagligen var de Elena och Roy. De hälsade på mig och gav sig själva en liten presentation var. De verkade trevliga, iallafall Elena. 
" Justin är med Caroline och Tina." Sa Mr Lowoods.
Justin var då alltså" snyggkillens " namn. Fett gulligt..!
Jag, Elena och Roy satte oss vid ett annat bord. På de bordet låg de en bricka med en död groda på. Jag trodde jag skulle spy.
" Euw! Gud så äckligt! " Sa Elena kräset.
" Du är inte ensam om det!" Skrattade jag.  Hon gav mig ett leende. Jag  gillade den tjejen. 
Roy tog kniven som låg på bordet och började dra kniven på grodans mage så den sprack. Ut kom grodans inälvor och massor med blod. 
Jag kollade bort, aldrig att jag skulle disikera en groda.
 
Dagen hade gått fort. Hade hängt med Elena hela dagen. Riktigt shysst tjej där! Jag gick ut ur lektionssalen som vi hade haft våran sista lektion i. Gick mot mitt skåp och tog min väska och lite andra saker. När jag skulle stänga igen det så stod Justin där bakom och hade ett leende på läpparna. Vad ville han nudå?
 
 
 
 
____________________________________________________________________________________________
 
Ja! Vad tyckte ni ? Tror ni detta var en bra början? Ni får gärna ge råd och komentera EXAKT vad ni tyckte om den första espioden. Har ni frågor eller så får ni komentera. 
 
BTW! Justin är med i novellen, men ENDAST som karaktär. Han är liksom inte den kända Justin utan bara ett " utseende " eller vad man ska säga. 
 
Som sagt, komentera nu! Förtjärnar det.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

ass bra! Ska läsa hela tiden! Du är sjukt duktig! Puss och Kram

2013-02-26 @ 16:42:29
URL: http://fifeens.blogg.se
Postat av: Felice!

Asbra Elin! Kommer lugnt följa denna blogg! :)
Kramis!

2013-02-26 @ 16:43:49
URL: http://feliceleijon.blogg.se
Postat av: Emma

Verkligen sjukt bra. Kommer självklart följa
denna underbara blogg.
Puss & kram.

2013-02-26 @ 16:47:25
URL: http://emmaisola.se
Postat av: Elsaaaa

Grymt bra! Kommer lugnt läsa vidare! Haha jag längtar tills nästa episode! Puss! 😘

2013-02-26 @ 16:48:09
Postat av: Anonym

Jätte bra, hur ofta kommer det en ny episode?

2013-02-26 @ 21:34:42
Postat av: Svar på frågan över:

Kul att du tyckte om den! Får svara på din fråga genom en ny kommentar för att min app har lite... Problem..;)

Men jag kommer försöka lägga ut ett kapitel var 3dje dag. Men de kommer att iallafall komma kapitel ofta! <3

2013-02-27 @ 15:38:23
URL: http://thisisastory.blogg.se
Postat av: Hozb

Såå bra! I love it

2013-02-27 @ 18:42:52
Postat av: Nora Stenholm

herregud vad bra vill läsa mera du är as duktig du kan ju bli stor...!!! :) <3

2013-02-27 @ 21:09:27
URL: http://www.noraastenholms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0