Episode 6 - fight!

Jag visste att han ljög. Jag sjunger falskt, och det vet jag. " Ärligt Justin, jag suger. "
Han skadade på huvudet. " Nepp, faktiskt inte!" 
Suck efter suck lämnade min strupe och jag koncentrerade mig istället också på vägen. 
Vi körde upp på Justins infart. Wow, huset var enormt och sjukt fint! Jag tog min väska och klev ur den super fina, blanka bilen. Justin låste bilen och gick mot ytterdörren. Jag följde ivrigt efter. Han öppnade dörren och jag höll på att tappa hakan när jag kom in i hans hus...

___________________________________________________________________________

" Wow Justin, det är ju sjukt fint!"
Huset var verkligen som jag hade föreställt mig. Stort och lyxigt. I hallen var det blankt stengolv och vita väggar. Jag hängde upp min jacka på en liten galge och hängde upp den i en stor ytterklädsgarderob. Därefter kastade jag av mig skorna och la dom prydligt på en skohylla. Justin gjorde detsamma. Sedan så gick vi in till köket som låg nästan intill hallen. Det var minst lika fint. Brunt trägolv, vita väggar och en stor köksö mitt i köket som var vit. 

" Vill du har något att äta?" Sa Justin och vände sig om mot mig. 
Jag nickade. " Visst, vad finns det?"
Justin sprack upp i ett leende. " Vi kan laga pannkakor!" 
Jag log busigt, visst!
Vi tog fram alla ingredienser och satte på spisen. Jag gjorde smeten och Justin fixade med något annat. Plötsligt kände jag hur något så otroligt kletigt rann från mitt hår ner till ansiktet. " VAFAN GÖR DU?" Skrek jag!
Jag visste direkt att det var Justin som hade gjort något busigt... Han brast ut i världens garv. Jag vände mig och och drog mina händer i mitt hår och hela händerna blev fulla av äggklet. Mitt uppe på huvudet var det ett halvft äggskal som låg där. Andra delen låg på golvet.
Jag puttade Justin bakåt så han flyg lite baklänges. Sedan började han springa för sitt liv. Utan tvekan så sprang jag efter. Jag ska ha min hämd. Runt, runt sprang vi i huset. Vi kom till hans vardagsrum och han sprang bakom en soffa och försökte ta skydd där. " HA HA, som om du kommer undan.." Sa jag innan jag rusade mot honom. Jag hoppade upp på hans rygg och drog hans luva som han hade på sin munkjacka över hans huvud så han inte såg någonting. Jag brast ut i värdens största garv. Justin gick runt som en zombie , såg ingenting och skrek som en liten tjej. Justin kastastade sig åt höger och vänster håll för att bli av med mig. Tillslut lyckades han och vips låg jag på golvet. Vi både skrattade ihjäl oss. Men Justin har inte fått sin hämnd, än. Vi gick tillbaka till köket och forsatte våran lilla matlagning. När vi hade stekt pannkakorna klart så lade vi upp dom på en varsin tallrik och började äta. Vi fick fyra var. 

När vi hade ätit klart så ställde vi in disken och bestik och så vidare i diskmaskinen. Därefter så gick vi till vardagsrummet igen. Jag slängde mig i soffan och låg som en hög där. Justin satte sig dock väldigt förkiktigt med jämföre med mig. Därefter slog han på tv:n. AFV, var på tv. Jag älskar det! Verkligen något man skrattar åt ovansätt vilket humör man är på. 
Både Justin och jag brast ut i skratt! Det var något barn som åkte en karusell och såg ut som ett freak när den åkte. "Bella kolla hennes kinder!!! Dom fladdrar ju som en geléklutt!" 
Justin var helt röd i ansiktet av att ha skrattat så mycket. Antar att jag såg ungefär likadan ut. 

Efter ett tag sneglade jag på klockan. " Oh, shit! Klockan är ju redan halv åtta Jusitn! Pappa kommer undra var jag är! Måste nog tyvärr gå..." 
Justin släppte blicken från tv:n och kollade på mig. " Oj, tiden har bara runnit iväg."
" Ja, du vet... Tiden går fort när man har roligt!" 
" Ha Ha, nästan kul där Bella..." 
Jag suckade. " Justin ditt smartass, de var inte menat kul." 
Justin flinade och kollade när. Men kollade fort upp igen. " Jag följer dig till dörren!"
Jag nickade och därefter reste mig från den mysiga och sköna soffan. Justin gick först och efter jag. Huset var stort och visste inte till 100% var jag skulle. Väl framme vid hallen så tog jag mina saker och satte på mig skorna samt jackan. Jag vände mig mot Justin och log. " Vi ses då.." Sa jag och gav honom en snabb kram. Han motsvarade den snabbt. Sedan lämnade jag huset och gick hem. Fick gå för åkte ju med Justin hit. Och vill inte att pappa ska lägga sig eller hämta mig. Nej, får helt enkelt gå. Endast ett par kilometer hem. 

Idrott. Första lektionen på denna soliga fredagen. Skönt med fredag! Igår hade pappa undrat vart jag hade vart, hade bara sagt att jag vart hos Elena hela kvällen. Han skulle inte behöva veta. 
Vi hade spökboll. Bollsportet är något jag är sämst på. Jag har knappast någon bollkänsla eller någon kontroll. Skämmer bara ut mig. Jag var i samma lag som Elena, Rebecca, Johanna och några andra. Men hade också lärt känna Rebecca och Johanna lite grann. Schyssa tjejer, något jag gillar. Även om jag själv framstårs som bitch men , i don't care. 
"3.....2....1.. SPELA!" Skrek våran idrottslärare och blåste i sin skrikiga visselpipa. Jag drog mig direkt bakåt alla andra. Vill inte ta plats här... Däremot så var Elena och Johanna riktigt dukiga i spökboll. Faktiskt grymma! Dom körde ut flera spelare från andra laget. Något jag inte skulle klara. Skulle typ tappa bollen och köra ut mig själv.. 

Efter idrottslektionen så gick vi tjejer in till vårat omklädningsrum och började byta om till vanliga kläder och så. 
" Så Bella, ska du på festen ikväll eller?" Frågade Rebecca.
" Fest? Visst! " Sa jag och log.
" Sweet! Möt upp oss vid sju ikväll så samåker vi dit."

___________________________________________________________________________
 
Så... Vad tror ni kommer hända på festen? ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0